SM2014-kilpailijoita ympäri Suomen

24.11.2013

SM-kilpailuun tulee luistelijoita paitsi pääkaupunkiseudulta ja Tampereelta myös Lahdesta, Lappeenrannasta, Jyväskylästä, Joensuusta, Kotkasta, Järvenpäästä, Keravalta, Porista ja Kuopiosta. Kaksi kuopiolaisseuran edustajaa matkaavat kilpailuun kylläkin paljon kauempaa, Kanadan Vancouverista.

Kovatasoisia suomalaisia taitoluistelijoita ja tasokasta taitoluisteluvalmennusta löytyy siis monesta kaupungista eikä vain näistä SM-kilpailijoiden kotiseuroista. Hyviä nuoria luistelijoita on kasvamassa vielä muuallakin, joten seurakirjo voi vielä kasvaa tulevissa SM-kilpailuissa!

Eniten luistelijoita SM-kilpailuun sai tällä(kin) kertaa Tapparan Taitoluistelu Tampereelta, peräti kahdeksan. Seuran luistelijoista kahdella naisella, peräti viidellä tytöllä ja yhdellä pojalla on SM-paikka.

Järjestävän seuran, Espoon Jäätaitureiden, luistelijoista SM-paikan on saanut kaksi naista (Seidi Rantanen ja Nea Viiri), kaksi tyttöä (Nelma Hede ja Emmi Peltonen) ja yksi mies (Matthias Versluis). Paikkoja siis yhteensä viisi. Samaan määrään yltää myös Tikkurilan Taitoluisteluklubi Vantaalta ja HSK Helsingistä.

Toinen espoolaisseura, Espoon Taitoluisteluklubi on saanut kaksi luistelijaa kotikaupungissa käytävään SM-kilpailuun.

Espoon Jäätaiturit toivottavat niin luistelijat, valmentajat kuin taitoluistelusta kiinnostuneen yleisönkin ympäri Suomen tervetulleiksi SM-kilpailuun Espooseen!