Luistelukoulu

Alle kouluikäisten ( 3-6 vuotiaat ) luistelukoulussamme harjoitellaan leikkimielellä, mutta tosissaan luistelun perusasioita ja taitoluistelua ammattitaitoisessa taitovalmennuksessa. Tunnit on suunniteltu tukemaan lasten liikunnallista ja kokonaisvaltaista kehitystä niin jäällä kuin jään ulkopuolella. Pojille on Jäätiikerit ryhmä missä pojat harjoittelevat omassa ryhmässä.

Luistelukouluun tullessaan ei tarvitse osata vielä luistella, muttei perusasioiden osaamisesta haittaakaan ole. Luistelukoululaiset jaetaan eritasoisiin pienryhmiin, joten sieltä löytyy sopivan tasoinen ryhmä eri tasoisille. Ryhmissä on eri värikoodit.

Luistelukoulusta on mahdollista  edetä edistyneempiin harrastajaryhmiin, kilpaileviksi yksinluistelijoiksi tai muodostelmaluistelijoiksi.Mikäli haaveilee kilpailevaksi taitoluistelijaksi kehittymisestä, kannattaa luistelu aloittaa jo ennen kouluikää, mieluiten 4-5 -vuotiaana. Alle kouluikäisenä luistelukouluun tulosta on paljon iloa, vaikkei kilpauraa miettisikään. On mukavaa osata luistella jo ennen koulun liikuntatuntien luistelukertoja. Hyvästä perusluistelutaidosta on iloa myös muissa jäälajeissa.

Luistelukoulusta taitoja myös tulevalle koulutielle: luistelukoulussa lapsi oppii toimimaan ryhmässä ja seuraamaan ohjeita. Lapsen liikkuessa kehittyneet taidot mahdollistavat luku- ja kirjoitustaidon oppimisen.

Aikuinen-lapsi ryhmään voi osallistua aikuinen yhden lapsen kanssa. Ryhmässä tutustutaan yhdessä jäällä liikkumiseen ja opetellaan luistelutaitoja lasten ehdoilla iloisesti leikkien. Ryhmä sopii erityisesti lapsille jotka kaipaavat tuttua aikuista mukaan jäälle harrastuksen alkutaipaleella tai joilla on erityistarpeita.
Huom. Lapsen tulee osata seisoa luistimilla jäällä ja aikuisen liikkuakin luistimillaan. Ryhmässä luistelun opetus on suunnattu lapsille.

ILMOITTAUTUMINEN (in English)

Kouluikäisten harrasteluistelussa ( 7-12 vuotiaat )  on mahdollista aloittaa alkeista ja siirtyä taitojen kasvaessa edistyneempien ryhmiin.

ILMOITTAUTUMINEN (in English)

Luistelukoulussa on useita luistelukouluohjaajia, jotka ovat entisiä yksin- tai muodostelmaluistelijoita. He ovat osallistuneet Suomen Taitoluisteluliiton ja SLU:n ohjaajakoulutuksiin. Luistelukoulun vastuuvalmentajana toimii kaudella 2023-2024 Siiri Turunen.

Luistelukoulussa on hauskaa ja lapset liikkuvat iloisessa seurassa!

Luistelukoulua koskevia kysymyksiä voi lähettää sähköpostitse: luistelukoulu@espoonjaataiturit.fi  ja soittamalla (puh. 040 934 3037, ma-to klo 9.00-15.00).

Voit ottaa yhteyttä myös alla olevan lomakkeen kautta! Vastaamme viesteihin arkisin ma-pe klo 9.00-15.00 välisenä aikana.

Nettisivuiltamme löydät luistelukoulua koskevaa infoa mm.
- luistelukouluryhmät, aikataulut ja hinnat
- varustevinkit
- kausisuunnitelma (kauden tuntikalenteri)