Vinkkejä ensimmäiseen luistelukertaan

1. Ajoissa jäähallille

Ensimmäisellä kerralla kannattaa tulla hyvissä ajoin (15-30 minuuttia ennen tunnin alkua).

2. Asiointi luistelukoulupäivystyksessä

Kaikki ilmoittautuvat ensin päivystyksessä. Asiointi sujuu joutuisasti, koska kaikki ovat ilmoittautuneet jo hyvissä ajoin myClubin kautta. Jonoja sattaa silti syntyy.

Jokainen luistelija saa päivystyksestä nimilapun ja muuta materiaalia. Nimilappu kiinnitetään hakaneulalla rintaan ennen jäälle menoa.

3. Valmistautuminen jäälle menoon

Luistimet  laitetaan jalkaan ja muutenkin valmistaudutaan jäälle menoon pukukopeissa. Tilanahtauden takia lapsen kanssa koppiin voi tulla vain yksi aikuinen, ei rattaita tai sisaruksia.

4. Tunnin alkaessa reippaasti jäälle

Luistinsuojat kannattaa ottaa luistimista vasta aivan jään laidalla. Jäälle pääsyssä avustavat ohjaajat apuohjaajineen. He hakevat lapset kopeista jäälle.

5. Vanhemmat voivat seurata katsomosta

Vanhemmat voivat seurata tuntia Warrior Areenan yläsillalta tai Tapiolassa katsomosta. Jäälle he eivät saa mennä kengillä eikä luistimet jalassakaan. Myös kaukalon laidalla seisoskelu on kiellettyä, jotta luistelijat pystyväty keskittymään oman ryhmänsä toimintaan eikä vanhempansa seuraamiseen.

6. Tunnin jälkeen poistutaan jäältä

Luistelutunnin lopussa ohjaajat ja apuohjaajat auttavat lapsia poistumaan jäältä koppiin, jonne vanhempi voi tulla vastaan.

Mukavia luistelukouluhetkiä!