Tarina

Käsikirjoitus: Mia Nirhamo

Tapahtumapaikka: Lontoo keväällä 2013

1. kohtaus – Jäähallin aula

Kansainväliset taitoluistelun ystävyyskilpailut ovat ohi. Luistelijattaret tungeksivat aulassa laukkuineen ja maskotteineen. Myös Suomen edustaja Anna on mukana tässä iloisessa joukossa.
Jäähallin hallimestari pakkaa laukkuja kuljetuskärryyn. Luistelijoiden valmentajat saapuvat paikalle. Kaikki hyvästelevät toisiaan. Hallimestari laittaa luistelijoiden laukut valmiiksi ulko-ovelle ja vie kuljetuskärryn pois. Luistelijat lähtevät. Vain Anna, Annan valmentaja ja Annan isä jäävät tyhjin käsin paikalle. Missä on Annan laukku? Missä ovat Annan luistimet?
Kaikki kolme ovat suunniltaan ja soittavat apua. Herlock Sholmes saapuu ja päättää aloittaa suuretsinnät. Anna ja Annan isä lähtevät Herlockin mukaan etsimään Annan kadonneita luistimia.
Muiden lähdettyä hallimestari ottaa kuljetuskärryt uudelleen esiin ja huomaa Annan laukun jääneen erehdyksessä kärryyn. Hän irrottaa maskotin Annan laukusta ja lähtee etsijöiden perään.

2. kohtaus - Lontoon katu

Lontoon kaduilla on oikea ihmisvilinä. Liikemiehet kulkevat kiireisinä, matkanjohtaja johtaa turistien joukkoa, poliisi ohjaa liikennettä, koululaiset ovat matkalla koteihinsa, skeittaajajoukko harjoittelee temppuja kadulla. Anna ja isä ihmettelevät suurkaupungin menoa samalla, kun seuraavat Herlock Sholmesia.
Tube vie etsijät uuteen paikkaan. Hallimestari maskotteineen ehtii juuri nähdä Annan tuben lähtevän liikkeelle.

3. kohtaus - Eläintarha

Eläintarhassa villieläimet leikkivät, apinat kiusoittelevat niitä ruokkivaa eläintenhoitajaa, strutsi hoitaa vastakuoriutuneita poikasiaan. Herlock Sholmes, Anna ja isä saapuvat eläintarhaan juuri, kun eläintenhoitaja on harjaamassa kamelia. Herlock lumoutuu tanssimaan kamelin kanssa. Papukaijat lentävät paikalle ja Herlock saa neuvoja, mistä etsiä kadonneita luistimia. Herlock Sholmes, Anna ja isä hyvästelevät eläintarhan eläimet. Hallimestari saapuu paikalle ja eläimet näyttävät, mihin suuntaan Anna meni.

4. kohtaus - Puisto

Herlock Sholmes, Anna ja Annan isä saapuvat vehreään puistoon, jossa upeat perhoset lentelevät. Retkellä olevat ihmiset syövät eväitään. Herlock, Anna ja isä syövät heille tarjottuja eväitä samalla, kun kuuntelevat tinapillinsoittajien esitystä ja katselevat käsillään kävelijän esitystä. Alkaa sataa, ja kaikki juoksevat suojaan sateelta. Sateen loppuessa hallimestari juoksee puistoon, mutta Anna on jo ehtinyt lähteä.

5. kohtaus - Teatteri

Tube tuo Herlock Sholmesin, Annan ja Annan isän uuteen paikkaan. Musikaaliteatterin mainoskylttitytöt mainostavat esitystä, ja Herlock Sholmes lähtee seuraamaan heitä. Seuraava tube tuo hallimestarin samaan paikkaan.
Teatterissa steppitähti ja tanssijattaret harjoittelevat esitystään, kun Herlock, Anna ja Annan isä saapuvat paikalle. He katsovat esitystä hetken aikaan, ja numeron päätyttyä Herlock haluaa mennä tarkastamaan tanssijoiden laukut. Teatterin ohjaaja keskeyttää etsinnät, on Maustetytöt–bändin vuoro harjoitella. Etsijämme katselevat ihmeissään maailmantähtiä. Anna pyytää Maustetytöiltä nimikirjoituksia, mutta Herlock on jo lähdössä eteenpäin. Teatteriin ehtinyt hallimestari jää Maustetyttöjen halauksen vangiksi.

6. kohtaus - Lontoo: puisto ja katu

Puut kaartuvat kauniisti linnan puistossa. Säkkipillinsoittajat saapuvat kulkueena. Herlock, Anna ja Annan isä kulkevat puiston labyrintissä. Kuninkaallinen vartiokaarti marssii kuningattaren ja hänen koiransa edellä. Kuningatar ja Herlock Sholmes ovat vanhoja ystäviä, joten etsijät saavat neuvoja luistimien löytämiseksi.
Rauhallinen puisto vaihtuu Lontoon katuun. Herlock Sholmes, Anna ja Annan isä tulevat näköalapyörän kohdalle. Kolmikko nousee näköalapyörän kyytiin, ja kukapa nouseekaan näköalapyörän toiseen vaunuun? Näköalapyörän vauhti kiihtyy ja kiihtyy niin, että ihmiset kadullakin ihmettelevät. Poliisi rauhoittaa tilanteen ja ajaa ihmiset matkoihinsa. Hallimestari on aivan pyörällä päästään.

7. kohtaus - Jäähallin aula

Hiiret ovat vallanneet tyhjän jäähallin. Kun Herlock Sholmes, Anna ja Annan isä saapuvat jäähalliin, hiiret näyttävät heille kuljetuskärryn, jossa Annan kadonnut laukku luistimineen on. Kärrystä löytyy myös Annan valmentaja. Samalla hetkellä kun Herlock on ratkaissut kadonneiden luistinten arvoituksen, saapuu hallimestari kantaen Annan maskottia. Maskotti, Suomen lippu ja Sotshi 2014 -kyltti kiinnitetään Annan laukkuun, ja kaikki riemuitsevat. Iloinen joukko lähtee kotimatkalle kiitettyään hallimestaria, joka jää yksin jäähalliin. Seikkailu on päättynyt.